MSFS – VFR – C172
Ni kaj, sem moral naložit pa probat. Prvi vtisi? Po 2.-3. tednih od nakupa in po testiranju gori/doli/naokoli lahko rečem da se mi kar dopade. V prvem tednu so mi sicer težave povzročali CTD-ji, ki jih je bilo toliko da sem razmišljal že, da MSFS ne bo pravi zame. Ko se je stvar kolikor tako stabilizirala, sem najprej probal default Asobo Cessno C172 in seveda vsa fantastična freeware letališča po Sloveniji (želel sem narediti “X-country flight” s postankom na vseh letališčih ter narediti obširno objavo glede vtisov a sem že po prvem TNG-ju spet končal s CTD). Nato sem delal razne teste z nastavitvami, preizkušal C172, posodobil vse driverje/Windows in recimo da sem stvar s CTD odpravil od takrat nimam problemov. Moram priznati da se C172 lepo vede v primerjavi s pravim letalom, dinamika je dobra, edino kar se mi zdi čudno je pospešek samega letala, saj izgleda kot da mu manjka malo moči ob vzletu. Posredno letalo počasi pridobiva na hitrosti in rabi daljši ground roll (to je edina večja zaznana hiba default C172). Kar se pa tiče samih VFR Slovenskih letališč sem pa brez besed in vsa čast vsem, ki ste prispevali k tako dobrim in poleg tega free dodatkom. Poleg tega je sam default scenarij zelo dobro narejen tam, kjer sem do sedaj preletaval.

Airbus A320
Naslednja stvar, ki sem jo moral testirati, in tudi stvar zaradi katere sem sploh kupil MSFS je Fenix A320. Namreč prvo kot prvo sem naložil FBW A320Neo, saj sem videl da se z default Airbusom ne bom moral igrati stvari, ki jih ponavadi rad delam v FSLabs Busu. Žal, pa brez zamere, je tudi FBW na slabšem nivoju (kot pa je “tržen” oz. kot ga nekateri prehvalijo) in se z njim težko igraš zadeve, ki jih nudi tudi recimo Aerosoftov A320 v P3D. Pa da ne pozabim na Fenix-a. Zgleda super, vse super, v detajlih malo drugačen od FSLabs-a, ampak se da navadit. Žal sem skozi testne lete tudi pri Fenix-u zasledil hibe, ki pa niso tako izrazite za samo letenje od A do B, kot so na primer pri FBW. Tako da za samo rangiranje A320 addonov, ki sem jih tudi sam sprobal na vsaj nekaj testnih letih lahko rečem naslednje zaporedje od “najslabšega do najboljšega”: Asobo-default, FBW, Aerosoft, Fenix, FSLabs. Pri tem Aerosofta rešujejo dolgoletna zgodovina in popravki, FBW ima še veliko, veliko prostora za razvoj in razumem ter cenim to da je vse na freeware ravni, medtem ko ima tudi Fenix tudi še prostor za razvoj, da se približa na raven FSLabs-a.

Scenic Routes Ljubljana LJLJ in GSX
Seveda sem poleg vseh VFR letališč sprobal tudi Scenic Routes Ljubljano, ki na prvi pogled izgleda kot iz škatlice . Ampak sem tudi v tem addonu našel nepravilnosti, v glavnem se mi zdi sama foto podlaga na apronu malo zastarela, saj izgleda layout aprona izpred let. Razen če je scenery builder namenoma zelo poudaril stare črte in stare servisne ceste in zato tako izstopajo. Tudi v objektih najdem napake, saj so gaberitne mere prave, vidi pa se, da so kakšne dodatne “delikatne” mere in pa velikosti pri samem modeliranju objekta bile zgrešene. Tega s prostim očesom v P3D Ljubljani nisem zaznal, medtem ko so razlike pri MSFS Ljubljani vidne takoj. Mogoče je sam scenarij tudi dokaj požrešen, kar mi ni najbolj všeč za “domače” letališče ampak nimamo kaj, je pa eno najbolj detajlnih letališč kar jih trenutno imam. Poleg tega sem kupil tudi GSX Pro, ki zaenkrat v redu deluje in čisto po principu FSX/P3D. Na hitro sem se tudi poigral z profilom za letališče Brnik in malo premetal GSE na realne pozicije in nanje nalepil Fraport logo. V prihodnosti v kolikor mi čas dopusti, se bom lotil preuredbe vseh ostalih pozicij.
To je to, MSFS “se splača” je pa res da v prihodnosti pričakujem popravke še najbolj pri letalih. Scenariji so že sedaj na nivoju, sama foto podlaga je pa tudi odlična. Bomo videli kaj bo še prinesel čas, do takrat me pa lahko vidite tako na P3D kot tudi na MSFS. Da ne pozabim, IVAO dela super, MTL je “frišno nov” pa še en pilot client se lahko uporablja za več simulatorjev (v mojem primeru P3D+MSFS).
“Sam ne se ustrašt če bom na IVAO kake hude training flight-e z busom delal al pa s kerim kol drugim avjonom “


